• logo
  • Domů
  • ICT
  • Vývoj
  • Servis
  • Služby
  • Prodej
  • E-shop
  • O nás
    • Kontakty
      • Jak se k nám dostanete
      • Náš tým
    • Profil společnosti
    • Firemní dokumenty
      • Zásady zpracování a ochrany osobních údajů
      • Obchodní podmínky
      • Reklamační řád
      • Živnostenské listy
      • Výpis z obchodního rejstříku
      • Osvědčení o registraci DPH
      • Zelená firma
    • Fondy z EU
      • Projekt Suma Servis Sector
      • Projekt Suma Profesional
    • Certifikáty
    • Suma podporuje
      • Podpora sportu
      • Podpora v sociální oblasti
      • Dětský den
    • Naši zákazníci
      • Správa ICT, vývoj software
      • Poradenství ochrana osobních údajů, GDPR
      • Reference
    • Fotogalerie
    • Kariéra
    • Newsletter
  • Novinky
  • Uživatel
    • Odhlásit/přihlásit
  • Hledat
  • Přihlásit
    • Přihlášení uživatele
    • Registrace
    • Zapomenuté heslo
    • Rozšířený souhlas GDPR
  • Titulní stránka
  • Vývoj

Vývoj software

  • Požadavky

    Požadavky

  • Dokumentace

    Dokumentace

  • Analýza

    Analýza

  • Programování

    Programování

  • Testování

    Testování

  • Školení

    Školení

  • Nasazení

    Nasazení

  • Údržba

    Údržba

  • Zhodnocení

    Zhodnocení

    Zakázkový vývoj software 

    Vývoj software chápeme jako naplnění potřeb zákazníka implementací požadovaných funkcionalit při zachování optiimálních nákladů. Při jeho vývoji klademe důraz na bezpečnost, intuitivnost ovládání a otevřenost aplikací pro další rozvoj podle předpokládaných, budoucích, potřeb zákazníka. Naši zákazníci se stávají majiteli licencí a sublicencí vytvořeného software, mohou ho tedy dále upravovat dle svých potřeb. 

    Při zakázkovém řešení získává zákazník systém, který je zcela přizpůsoben jeho požadavkům a to od vlastní funkce, designu, systému práce až po plné respektování jeho produkčního prostředí. 

    Důvodem zakázkového vývoje aplikací je skutečnost, že u obecného (krabicového) software služby, které požadujeme, často neexistují nebo nevyhovují požadavkům zákazníka. Obecný software často poskytuje jen částečnou, neoptimální či nekonformní funkčnost. Zákazníkovi poskytuje služby, které nepotřebuje a naopak služby, které by využil či od aplikace očekává, postrádá. Obecný software má sice menší pořizovací náklady, ale musíme akceptovat jeho vlastnosti, přizpůsobovat se jeho funkcionalitám a hledat, jak využít jeho možnosti k dosažení výsledků, které potřebujeme, tím je produktivita práce s takovýmto obecným software nižší a ve svém konečném důsledku jsou náklady spojené s jeho užíváním vyšší.

    Software vytvořená na zakázku je přizpůsoben zákazníkovi, zákazník se tedy nepřizpůsobuje softwaru, ale naopak. Proto je při zakázkový vývoj jediná varianta, jak získat od informačních technologií přesně ty služby, které potřebujeme.

    Vývoj software je dlouhodobý proces, kdy je nutná úzká spolupráce zákazníka a dodavatele. Je to vždy spolupráce založena na vzájemném respektu, kdy profesionálové ve svém oboru spolupracují na cílovém řešení. 

     

    Náš postup vývoje IT systémů je následující

    1. Definice požadavků zákazníkem (funkční analýza)

    1. Definice požadavků zákazníkem (funkční analýza)

    Funkční analýza je popisem reálného světa a definicí toho, co zákazník potřebuje. Zákazník by měl mít jasnou představu, co potřebuje a tuto potřebu definovat tak, jak požaduje a v terminologii, které rozumí.

     

    Funkční analýza je klíčový dokument, který musí na začátku popisovat potřeby zákazníka a na konci procesu vývoje být popisem vytvořeného software a podkladem, na jehož základě zákazník hodnotí, zda dodaný systém splnil nebo nesplnil jeho požadavky.


    2. Zadávací dokumentace

    2. Zadávací dokumentace

    Druhým krokem je vytvoření zadávací dokumentace. Zadávací dokumentace vznikne doplněním a upřesněním funkční analýzy IT specialisty. IT specialisté zhodnotí požadavky zákazníka z pohledu informačních technologií, a na základě svých znalostí a zkušeností doporučí případné rozšíření, změny a úpravy, pro optimální implementaci požadavků zákazníka.

     

    Naši analytici mají zkušenosti v moderních trendech vývoje software, umí ale také náležitě naslouchat a respektovat zákazníka. Vždy se snažíme detailně a přesně pochopit požadavky zákazníka a sami přinášíme zlepšení, či rozšíření funkcionalit, pokud pro ně při tvorbě vidíme prostor tak, aby se výsledný produkt posunul na optimální úroveň. Takoto vytvořená zadávací dokumentace umožní vytvoření software, který mimo vlastní bezchybné funkčnosti je i efektivní, šetří práci uživatelům a práce s ním je pro uživatele intuitivní a komfortní.


    3. Strukturovaná analýza

    3. Strukturovaná analýza

    Strukturovaná analýza obsahuje kompletní návrh architektury výsledného kódu (aplikace). K existující zadávací dokumentace doplní datové i algoritmické objekty, které poryjí celý proces vývoje systému a jsou natolik exaktní, že při vlastní implementaci nedochází k vytvoření něčeho jiného, co nebylo předmětem zadání. Dále analýza specifikuje produkční (případně testovací a další) prostředí veškeré interface a API programu a integraci do existující infrastruktury zákazníka.

     

    Strukturovaná analýza slouží vývojářům k jasné definici a pochopení programových postupů, technologií, datových modelů a toků tak, aby jakýkoliv implementátor (programátor) byl schopen napsat výkonný kód bez dalších doplňujících podkladů.

     

    Tato analýza je klíčovým bodem celého vývoje programu. Jak je dokonalá, tak je dokonalý cílový produkt. Analýza musí být komplexní a stává se základním kamenem budoucí dokumentace.


    4. Implementace

    4. Implementace

    Implementace (kódování) je přepis zadání ze strukturované analýzy do programovacích jazyků. Tento bod je zcela v gesci dodavatele s výjimkou, kdy zákazník požaduje audit kódu nezávislou společností.

     

    Za použití nejmodernějších technologií vzniká robustní, stabilní a výkonný kód, který je ve všech případech maximálně strukturovaný a otevřený pro budoucí možná rozšiřování či úpravy. Tak nevzniká jen pomůcka pro to, co děláte, ale vytváříme nástroj pro vaši práci a optimální využití vašeho potenciálu.

     

    Během implementace probíhají vývojové, programátorské (unitní) testy a během tohoto procesu jsou uvolňovány částečné verze pro konzultaci vývoje se zákazníkem a případném okamžitém upřesňování požadavků zákazníka.

     

    Průběžně se zde vytváří dokumentace.


    5. Testy

    5. Testy

    Po ukončení implementace a vytvoření beta verze aplikace následuje řada testů, tak jak zákazník požadoval a my jsem mu doporučili. Tyto testy probíhají na testovacím prostředí, které je klonem prostředí produkčního a jsou plně monitorovány zázkaníkem.

    Typicky se jedná o tuto sadu testů:

    Bezpečnostní (penetrační) - testují bezpečnost aplikace a ochranu dat se kterými aplikace pracuje

    Aplikační – testují všechny funkcionality systému s maximální variabilitou testovacích dat. Tyto testy mohou být automatické, nebo interaktivní podle předepsaných scénářů.

    Zátěžové testy – testují výkon systému pro odhalení úzkých hrdel. Výsledek zátěžových testů vede k naladění a optimalizaci softwaru (tuning).

    Integrační – testují, zda je aplikace plně funkční v prostředí včetně všech API a externích vazeb a konfigurací.

    Akceptační – série testů pro předávací protokol. Tyto testy mohou probíhat i na produkčním prostředí. Po úspěšných akceptačních testech, je systém definitivní (zaplombován – seal), předám zázkaníkovi a další změny jsou již možné jen přes formální procesy řízení změn.


    6. Školení

    6. Školení

    Nedílnou součástí úspěšného nasazení a porvozování jakékoli aplikace je školení obsluhy a seznámení pracovníků zákazníka s novým software. Školení je koncipováno tak, aby pokrývalo obsluhu všech funkcí aplikace, bezpečnostní otázky a metodiku, která s novým softwarem přichází.

    Součástí proškolení bývá i seznámení s plánem na zajištění podpory (helpdesk) systému a optimalizace procesu nasazení nového systému.


    7. Nasazení

    7. Nasazení

    Po zaškolení obsluhy a již dříve úspěšně absolvovaných akceptačních testech následuje uvedení systému do provozu. 

    Tato fáze bývá pro zákazníka náročná a její význam bývá často opomíjen. Uživatelé se podvědomě brání měnit zaryté postupy a učit se novým. Velmi aktivně se účastníme této fáze spolupráce se zákazníkem. Pochopení nového systému uživatelem - jeho výhod a úspory práce - je cestou jak přechod na nový systém práce co nejvíce zoptimalizovat.

    Pro optimální, efektivní a úspěšné nasazení je bezpodmínečně nutná podpora vedení společnosti – ze zkušenosti víme, že „zdola“ informační systém úspěšně nasadit nelze.


    8. Zajištění provozu, podpora a údržba (maintenance)

    8. Zajištění provozu, podpora a údržba (maintenance)

    Zajišťujeme 100% funkcionality produkčního prostředí v případě, že systém je nasazen na našem prostředí. Typickým případem takového řešení jsou cloudové systémy.

    Zároveň jsme schopni zajistit podporu a údržbu systémů instalovaných výhradně v prostředí zákazníka. Údržba systému je vhodná po celou dobu používání systému. Rozsah podpory a údržby je definován ve SLA (Service-level agreement), kde je popsán systém aktualizací (up-to-date), rychlost servisních zásahů a rychlost odstraňování chyb.


    9. Vyhodnocení

    9. Vyhodnocení

    Po dohodnutém časovém období (týdny, měsíce, záleží na rozsahu systému) následuje vyhodnocení a pečlivé posouzení nového systému, zhodnocení jeho přínosu a uzavření celého projektu.


    Naše technologie

    Technologie chápeme jako prostředek, ne jako cíl. Proto se dlouhodobě držíme technologií, které máme mvyzkoušené a které používáme. Snažíme se naše klienty ochránit před modními výstřelky, které vedou často k situaci, že aplikaci není možné upgradovat a v dalších verzích je nutné jio celou přepsat.

    Pro vývoj software používáme agilní technologie programování. Tyto technologie umožňují dodat zákazníkovi produkt v co nejkratší době a mnohdy umožňují  zákazníkovi být přímo součástí vývoje (Dynamic Software Development Method). Součástí projektu bývá i doporučení, jak v projektu dále pokračovat a to s ohledem na vlastní projekt, naše zkušenosti a vize dalšího směřování zákazníka. Zajímá-li Vás, jak takový vývoj projektu lze graficky prezentovat, podívejte se na tento odkaz.

    Podrobnější popis technologií které používáme je uveden na této stánce.  

     

    Věříme, že vám máme co nabídnout

    Vývojem zakázkového software se úspěšně zabýváme od roku 1992, a proto věříme, že vám máme co nabídnout. Můžete se podívat na naše nejvýznačnější projekty, případně se můžete podívat na naše klienty. 

    Zaujal-li vás náš přístup k vývoji aplikací, a máte zájem o naše služby, kontaktujte nás. 

     

     

    • Následující
    powered by social2s

    Kontakty

    facebook twitter youtube

    Kde nás najdete

    O nás

    Zásady zpracování a ochrany osobních údajů (GDPR publicita)

    Kontakty

    Obchodní podmínky

    Reklamační řád

    Suma podporuje

    Odběr novinek

    Copyright 2020 by SUMA s.r.o. 

    Copyright © Yougrids 2021 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com